2013. október 16., szerda

Kritika #44

Jeges Észak
written by: Frida









Fejléc: Tetszik a fejléced, egyszerű, de nagyszerű! Nincs túlcsicsázva és túlzsúfolva, pont elég kép van rajta! Viszont, nem derül ki belőle szinte semmi a történetről! Esetleg rakhatnál rá valami olyat, amiről több mindenre tudunk következtetni!
Pont: 5/4

Kinézet: Ez a háttér és a színvilág elég gyakori a blogoknál, ezért mindenképp változtatnék rajta! Alapból amúgy nincs bajom vele, de tényleg, minden második blognál ugyan az a koncepció! Aztán, a történetről a rövid leírást a helyedben átraknám egy szöveg modulba és az oldalsávba helyezném el, mert így nem igazán esztétikus! Az oldalsávban írhatnál egy kicsit nagyobb betűvel és tennék még ki a helyedben néhány modult, például a főszereplőkről képet! A szereplők menüpontodon változtatnék: először is, rakj be képeket róluk, másodszor pedig ne igazítsd balra, akkor inkább középre, mert így nem szép! De plusz pont, amiért nem csak a nevüket írtad oda, hanem van egy rövid jellemzés is róluk! A helyszínek menüpont nagyon jó és ötletes! Viszont, a fejezeteket csak egyszer rakd ki! Vagy itt a menüpontokba tüntesd fel őket, vagy az oldalsávba! A 'Frida's blog' menüpont helyett pedig javasolnám, hogy mondjuk az oldalsávba rakd ki annak a blognak a fejlécét és  rakd oda a linket is, és persze nevezd el mondjuk 'Másik blogom' néven! Így sokkal feltűnőbb lehetne! A történetnél javaslom a sorkizárt igazítás használatát! És egy kicsit furcsa, hogy csak egy pontra lehet szavazni! Adj az olvasónak több választási lehetőséget, például: Tetszett, Imádtam, Nem tetszett! És már csak egy dolgot írnék a kinézethez: amikor képeket raksz be az egyes részekbe, javaslom, hogy állítsd azokat a 'kicsi' méretre, hiszen úgy is tökéletesen látszanak és a sorkizárt igazítással együtt nagyon esztétikusan hathat!
Pont: 10/7

Történet: Végre nem egy 1D fanfiction! Ne értsd félre, szeretem őket, csak már túl sok van belőlük! Tetszik a történeted, ilyennel még nem találkoztam! Egyáltalán nem egy szokványos 'jaj felnőttem és szelemes lettem, de megcsalt' sztori! Tetszik, hogy fuvolista szeretne lenni a főszereplő és ahogy olvastam a bevezetődet, azt írtad, hogy a saját életedbe nyerhet bepillantást az olvasó! Ez merész vállalkozást, mert elképzelhető, hogy mások számára koránt sem olyan érdekes és izgalmas az életed, mint te hiszed, de nekem tetszik! Többet most nem írnék, mert Sophie_G-től úgyis fogsz kapni egy történetkritikát!
Pont: 10/9

Írásmód: Ügyesen írsz, jól fogalmazol! Csak néhány helyesírási hibát találtam és akadt pár szóismétlés is! Figyelj oda rájuk, gondold át többször mit szeretnél írni és fogalmazd át! Egy kicsit jobban kifejthetnéd a párbeszédeket, például te ezt írtad: "- Jaj, kicsim - mondta anya, majd a nyakamba ugrott. - Mi lesz velem? Üres lesz a ház. - Ugyan már, Petra így is épp elég zűrt fog csinálni - mondtam nevetve.", de így is írhattad volna :" -Ugyan már, Petra így is épp elég zűrt fog csinálni - mondtam nevetve, hiszen már el is képzeltem magam előtt, ahogy minden a feje tetejére áll miatt."! Néha lemaradnak a mondatvégi írásjelek, amik csak a figyelmetlenség miatt vannak! Mielőtt közzétennéd a fejezeteket, olvasd át többször és biztosan észre fogod venni ezeket az apró hibákat!
Pont: 10/9
Összes pont: 35/29
További sikeres blogolást kívánok!
 

3 megjegyzés:

  1. Kedves Diush!

    Köszönöm a kritikát. Sok mindenre rájöttem ezáltal. :)

    Ölel,
    Frida

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy segíthettem! :)

    xx, -diush-

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A képekkel kapcsolatban csak annyit, hogy nem tudok kitenni képeket a szereplőkről, mert nem konkrét személyekhez kötöttem, hanem csak kitaláltam. A fejlécen még dolgozni fogok, mert így tényleg nem sok minden derül ki a történetről. :)

      Törlés