2014. augusztus 4., hétfő

Kritika 107. - Halálmadár


written by: szerecsendio

Design:
A blogodat megnyitva és egy picit átböngészve vegyes érzelmeim támadtak a kinézettel kapcsolatban. Először is, a fejléced szép és megy a designhoz, azonban van némi problémám vele. Az egyik, hogy Crystalt egyszer is elég lett volna feltüntetni rajta, így az elhalványított kép róla szerintem fölösleges. Aztán ott van a fiú, aki szintén főszereplője a történetnek, azonban túlságosan el van halványítva, éppen ezért kicsit nehezen vehető ki, hogy mit is tart a kezében pontosan. A betűtípus viszont gyönyörű, legalábbis ami a címet illet, azonban a "written by: szerecsendio" típusa nem illik hozzá. De mivel látom, hogy nem te készítetted a fejlécet, így ennyivel be is fejezném, mert nem nagyon lehet így már korrigálni a dolgokon!
A színvilág kifejezetten tetszik, a címnek tudatában én is ilyesmit választottam volna! A háttér sem rossz, de mivel kicsi a kép széthúzza és mozaikossá teszi, s így látszik a kép széle. Azt javasolnám, hogy állítsd nagyobbra a háttérkép méretét, hogy egybefüggőnek látszódjon. 
Kreatív, hogy az oldalsávba nem a tipikus html kódos menüt raktad, hanem képeket, melyek a történethez kapcsolódnak, azonban fel van rajtuk tüntetve a menüpont. S hiába tetszik ennyire az elrendezés, mégis olyan érzésem támadt a nézegetése közben, hogy túlzsúfolt. Ez lehet, hogy azért van, mert a képek mérete elég nagy, s sok helyet elfoglalnak; de elképzelhető, hogy tényleg sok mindent szerettél volna bepakolni az oldalsávba. Talán, ha átrendeznéd a modulok sorrendjét, javíthatnál a zsúfoltságérzeten - a feliratkozást mindenképpen feljebb helyezném a helyedben, hiszen az egy fontos pont az olvasóknak!
Örülök, hogy a fejezeteknél használod a sorkizárt igazítást, és hogy nem rakod tele őket képekkel, éppen csak amennyi kell a rész hosszúságával arányosan. Viszont nem tudom, hogy miként írod meg a fejezeteket, vagy inkább hol? Mert azt vettem észre, hogy a jelenlegi utolsó bejegyzésednél (Top 5 női karakterk), valamint az előtte lévőnél (23. fejezet) a betűk mérete teljesen más. Velem is szokta azt csinálni a blogger, hogy hiába írom meg mindig Wordben a részt és másolom át a blogra, valamikor gondol egyet és más méretre rakja. Nem tudom, ez történt-e nálad is vagy tényleg máshol gépelted be őket, de javasolnám, hogy az utolsó bejegyzésed mintájára méretezd át a betűk nagyságát, mert az előbbiek túl nagyok.

Történet:
Bár én nem olvastam Cassandra Clare ezen regényét, mégis - vagy éppen ezért - nagyon megfogott a történet. Lily egy nagyon összetett személyiség, egy határozott lány. Magnust pedig már a kezdetekben megkedveltem.Tetszett a száműzetés rögtön az elején, s ahogy Lily és Will egymásnak mentek az utcán egyáltalán nem volt sablonos, hiszen megspékelted különböző dolgokkal, melyekkel mások nem. Örülök, hogy a karakterek személyiségei és vonásai az egész történet folyamán megmaradnak és nem változnak részről részre. Mindig kitalálsz valami izgalmas eseményt/cselekményt, amitől mi, olvasók úgy érezzük, hogy muszáj tovább olvasnunk. Az egyes részeket a legtöbbször valami "kérdéssel", elgondolkodtató dologgal zárod, így tudunk rajta agyalni, s ötletelni. Bár még néhány fejezet vissza van a jelenleg kint lévőkből, úgy gondoltam, már így is képes leszek megfogalmazni a véleményemet. Nagyon örülök, hogy belekezdtél ebbe a sztoriba, amibe már kijelenthetem, beleszerettem!

Írásmód:
A "0. fejezet" felvezetőjében megemlítetted, hogy még sohasem írtál egyesszám harmadik személyben. Hát, azt kell, hogy mondjam, ez egyáltalán nem látszott meg! Már rögtön az elején lenyűgöztél a mondatvezetéseddel, és a leírásaiddal. Bő szókinccsel rendelkezel, választékosan fejezed ki magad, s odafigyelsz a helyesírásra. Gördülékenyen írsz és a fejezetek eseménydúsak, izgalmasak. Néhol felfedeztem egy-két túlbonyolított mondatott a történet első néhány részében, de azt mondhatom, hogy ezt már "elnőtted" azóta, fejlődtél. A részek hosszúsága megfelelő, bár még így sokszor azt éreztem, hogy "még, még akarom", de ez valószínűleg az izgalmaknak köszönhető. Néhány fejezetben azt vettem észre, hogy a párbeszédek átveszik a szerepet, s háttérbe szorítják a leírásokat. Ez igazából nem probléma, bár én az elbeszéléseket sokkal jobban szeretem, de tudom, hogy nem állhat az egész történet egy egybefüggő szövegből. A lényeg a lényeg, különleges tehetség vagy, s ezt sose feledd el!

További sikeres blogolást kívánok!
Diana H.

1 megjegyzés:

  1. Drága Diana!
    Nagyon szépen köszönöm ezt a kedves és részletes kritikát. A design részen majd igyekszem javítgatni, feljebb pakolom a dolgokat, ahogy ajánlottad, amint lesz időm. A szöveget Word-ben írom, a top öt női karaktert viszont bloggerben gépeltem be, hiszen feleslegesnek találtam ezért egy új word-öt nyitni.
    Örülök, hogy a történet ennyire megtetszett, képtelen voltam abbahagyni a mosolygást, ahogy a soraidat olvastam, az írásstílusomról szóló bekezdésről már nem is beszélve. Köszönöm! *-* Igyekszem megfogadni a tanácsaidat, és ugyanilyen eseménydús fejezeteket hozni.
    Millio puszi Xx

    VálaszTörlés